Bratislavský závod Volkswagenu čakajú ťažké časy
Bratislavský závod Volkswagenu od roku 2012 investoval 2 mld € a zvýšil počet zamestnancov z 8.400 na 14.000. Pre rastúcu efektivitu, ale aj spomalenie dopytu v západnej Európe a Číne, prejde od marca pri výrobe modelov SUV zo štyroch na tri zmeny, keď stopne výrobu cez víkendy (začal ju v roku 2010). Malé autá sa namiesto dvoch zmien budú vyrábať v jednej. Závod nebude prepúšťať, ale nebude hľadať náhradu za ľudí, ktorí z firmy odídu, nebude predlžovať zmluvy na dobu určitú, zníži počet agentúrnych pracovníkov, prestane využívať pracovníkov Audi z Maďarska a pošle niektorých svojich zamestnancov do závodov VW v okolitých krajinách. Cieľom je do roku 2025 zvýšiť produktivitu o 30% v porovnaní s vlaňajškom. Je možné, že závod úplne príde o výrobu malých áut (17% tržieb a 40% počtu áut vlani), pre nízky dopyt a príliš nákladné plnenie nových emisných noriem. VW pritom neplánuje v Bratislave vyrábať elektrické autá.